USA: Według organizacji Organic Trade Association około 82 procent gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych kupuje żywność ekologiczną.
Od 2014 do 2015 r miał miejsce najwyższy w historii wzrost sprzedaży produktów ekologicznych – na poziomie 4,2 mld USD. Chociaż areał organiczny stanowi mniej niż 1% całkowitej powierzchni upraw w USA, sprzedaż organiczna stanowi prawie 5% całej sprzedaży żywności i nadal rośnie w stałym tempie. Dane pokazują, że 8 procent wszystkich produktów mlecznych i prawie 14 procent wszystkich owoców i warzyw ma charakter organiczny, a popyt nadal rośnie.
Niemcy są po USA drugim co do wielkości rynkiem żywności ekologicznej i jednocześnie pierwszym w tym rankingu krajem europejskim. W planach niemieckiego rządu jest powiększenie upraw ekologicznych. Obroty ze sprzedaży żywności ekologicznej wyniosły w 2015 roku 8,62 mld euro. W porównaniu z poprzednim rokiem był to wzrost o 11 %. Najpopularniejszym produktem ekologicznym, w Niemczech są jajka. Często konsumenci sięgają też po warzywa i owoce z upraw ekologicznych. Sondaż wśród konsumentów wykazał, iż prawie 25 proc. niemieckich konsumentów kupuje wyłącznie lub częściowo żywność ekologiczną. W przyszłości zakupy bioproduktów deklaruje 31 procent ankietowanych.
Francja jest po Niemczech drugim krajem europejskim pod względem konsumpcji produktów ekologicznych. Wielkość rynku produktów bio w 2015 r. we Francji wyniosła ponad 5 mld euro, a spożywcze produkty ekologiczne wpisały się na stałe do francuskiego menu.
Hiszpania: Konsumpcja żywności ekologicznej stale rośnie. Jej wartość w 2016 r określa się na poziomie nieco ponad 1 mld euro ( 1 185,5 mln). Stanowi to 12,5% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest to już trzeci z rzędu rok z dwucyfrowym wskaźnikiem wzrostu.
Na podstawie FreshPlaza i www.dw.com