W zakończonej kampanii andaluzyjscy hodowcy papryki otrzymali najwyższą średnią cenę z ostatnich czterech kampanii, wynika z danych przygotowanych przez Hortoinfo z Obserwatorium Cen i Rynków Junta de Andalucia.
Średnia cena wszystkich rodzajów papryki w kampanii 2017/2018 wyniosła 0,79 €/kg. W kolejnej kampanii wzrósł do 0,84 euro/kg, a w sezonie 2019/2020 ponownie wzrósł do 0,85 euro/kg. Wreszcie w zakończonej właśnie kampanii producenci otrzymali średnią cenę 0,91 €/kg za wszystkie rodzaje papryki. Jest to cena płacona producentom przy dostawie do magazynu, niezależnie od tego, czy jest to giełda zbożowa, czy inny rodzaj sprzedawcy, bez VAT. Ta koncepcja cenowa nie obejmuje żadnego rodzaju kosztów związanych z obsługą i komercjalizacją produktu, ani żadnej prowizji handlowej.
Analizując ceny według rodzajów papryki w kategorii I, zielona Lamuyo była sprzedawana po średniej cenie 0,73 €/kg w kampanii 2020/2021, podczas gdy czerwona Lamuyo (Kat. I) była sprzedawana po 0,96 €/kg.
Średnia cena zielonej papryki kalifornijskiej w sezonie 2020/2021 wyniosła 0,74 €/kg, wyraźnie wyższa niż średnia cena 0,67 €/kg z poprzedniego sezonu. Czerwona papryka kalifornijska była sprzedawana po średniej cenie 0,92 €/kg, również wyższej niż średnia cena 0,81 €/kg z poprzedniego sezonu. Paprykę żółtą sprzedano w tym sezonie po średniej cenie 0,85 €/kg, czyli o jeden cent drożej niż w sezonie poprzednim, a odmianę pomarańczową po średniej cenie 0,93/kg, takiej samej jak w poprzednim sezonie. pora roku.
Włoska papryka osiągnęła w tym sezonie średnią cenę 0,72 €/kg, mniej niż 0,79 €/kg w poprzednim sezonie.
Średnia cena papryki stożkowej słodkiej wyniosła 1,29 €/kg, czyli o 17 centów więcej niż w poprzednim sezonie.
Wreszcie średnia cena słodkiej papryki przekąskowej w tym sezonie wyniosła 1,72 €/kg, czyli o pięć centów więcej niż w poprzednim sezonie.
Źródło: www.freshplaza.com