Nowa pomysł na awokado zyskuje na popularności

W Europie coraz bardziej popularny jest nowy trend: świeże owoce awokado myte, obrane, wypestkowane i zamrożone.

W Wielkiej Brytanii również coraz bardzie popularne stają się mrożone, obrane, przepołowione i pozbawione pestki owoce awokado, Dostawcą tych gotowych do spożycia owoców są producenci z Meksyku, chociaż największym eksporterem  awokado do Wielkiej Brytanii jest Peru. W ubiegłym roku kraj ten  wyeksportował 24,6 miliona kilogramów tego owocu do Anglii, a wartość eksportu wyniosła  57 milionów USD. Owoce sprzedawano w postaci świeżej lub suszonej. Obok Peru awokado do Wielkiej Brytanii dostarcza  Chile, Izrael, Hiszpania i RPA.

W tym celu meksykańscy producenci stosują rewolucyjną technologię zamrażania, która pozwala zachować owoce w idealnym stanie od środka, co pomaga zachować świeżość, teksturę, aromat i cechy kolorystyczne.

Produkt prezentowany jest w elastycznej plastikowej torebce z ozdobnymi znakami fleksograficznymi. Opakowanie jest przezroczyste, aby konsumenci mogli wyczuć dobry stan awokado. Produkt sprzedawany jest w opakowaniu zawierającym osiem połówek awokado (460 gramów) za 4,83 USD.

Pomysłodawcy stwierdzili, że produkt ten jest przeznaczony dla wegetarian i tych, którzy chcą zaoszczędzić czas, mając już awokado gotowe do spożycia.

Rynek mrożonych owoców w Europie stanowi zaledwie 1% sprzedaży mrożonych produktów na tym kontynencie (tj. 230 milionów z 23 000 milionów euro), ale jest to branża perspektywiczna i w najbliższym czasie planuje się zwiększyć jej udział w całym rynku produktów mrożonych.

 Źródło: Fresh Plaza