Pierwsze dostawy argentyńskiej cytryny na rynek Ameryki Północnej są już w drodze. Po wielu latach nieobecności argentyńskiej cytryny na rynku amerykańskim znów będzie szansa jej sprzedaży w amerykańskich marketach.
Stowarzyszenie producentów owoców cytrusowych Argentine Northwest (Acnoa) bardzo liczy na kontynuację współpracy z USA i zwraca ogromną uwagę na jakość produktu, bezpieczeństwo fitosanitarne i zachowanie wszelkich standardów zatwierdzonych przez odbiorcę – przy produkcji, w procesie dojrzewania i konfekcjonowania.
Cytryny bowiem są zbierane, a następnie kondycjonowane w pakowalniach, a cytryna przechodzi proces dojrzewania. Następnie trafi do chłodni, gdzie czeka do momentu zmówienia, aby można było rozpocząć proces konfekcjonowania.
Specjaliści z branży liczą, że Argentyna wyeksportuje około 15 000 ton cytryn do Stanów Zjednoczonych. Cena za 1 tonę wynosi około 1200 dolarów.
W ubiegłym roku Argentyna wyeksportowała 230 000 ton cytryn, więc na razie rynek amerykański nie będzie miał dużego znaczenia dla tego sektora, ale chodzi o to, aby systematycznie i równomiernie się powiększał.
Obecnie Stany Zjednoczone importują 50 000 ton cytryn z Meksyku i 41 000 ton z Chile, które z przyczyn klimatycznych będą głównym konkurentem owoców z Argentyny.