Hiszpania. Wkrótce startuje sezon cytrusowy

Na początku tego miesiąca rozpocznie się zbiór i sprzedaż pierwszego Satsuma Iwasaki w Walencji. Będzie to początek sezonu cytrusowego 2022-2023, dla którego, podobnie jak w przypadku kaki, spodziewana jest mniejsza produkcja w porównaniu z poprzednim sezonem. Jeśli w tym roku będzie rzeczywiście mniejsza podaż owoców cytrusowych, ceny powinny być lepsze.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, 10 września będą już  pierwsze Iwasaki, uprawiane w Xeraco w Walencji. Jest to najlepszy obszar produkcyjny, jeśli chodzi o jakość, brix -y i kolor skórki. Takie zdanie co do swych cytrusów ma Miguel Agustín, dyrektor handlowy Nostra Fruita i La Nostra Valencia.

Następnie kontynuowane będą zbiory Okitsu, Clausellina, Clemenrubi, Oronules, Arrufatina, Mioro, Clemenules, Clemenvilla, Nadorcott, Leanri, Orri i Ortanique.

Jeśli chodzi o pomarańcze, zbiory zaczynają się od Naveliny w październiku i kontynuowane są z Navel Late, Lane Late, Navel Powell, Barberina i Midknight, a kończą się na Valencia Late.

W sezonie 2021-2022 grupa z Walencji przekroczyła po raz pierwszy w swojej historii 50 milionów kilogramów wprowadzonych na rynek. Obie firmy skonsolidowały w ten sposób swój wzrost, osiągając blisko 20% wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich trzech sezonów. Z tej ilości 91% to owoce cytrusowe, 7% kaki Rojo Brillante, a reszta to inne owoce, z wyróżniającymi się granatami Elche.

La Nostra Fruita i La Nostra Valencia zaopatrują sieci supermarketów, hurtownie rynkowe i hurtownie dystrybucyjne, firmy z branży hotelarskiej i inne wyspecjalizowane firmy z sektora w całym kraju. Firmy mają ponad 30-letnie doświadczenie. Obecne są  na każdym rynku hurtowym w kraju, a od 4 sezonów eksportują również do takich krajów jak Francja, Belgia czy Włochy.

Pierwsze szacunki dotyczące zbiorów pomarańczy, mandarynek i klementynek wskazują na zmniejszenie objętości o około 10% w porównaniu z ubiegłoroczną kampanią. Ale okaże się, jak sytuacja będzie ewoluować w trakcie kampanii i jak duży wpływ będzie miała pogoda. Nie jest to jeszcze powód do niepokoju, ponieważ w zeszłym roku było poczucie nadpodaży na rynku i presja na obniżkę cen sprzedaży.J eśli w tym roku jest mniejsza podaż cytrusów, ceny powinny być lepsze dla wszystkich.Na razie jest to głównie zauważalne w przypadku pomarańczy z grupy Navel oraz w przypadku klementynek, takich jak Clemenules.

Jeśli chodzi o rozmiary, ponownie oczekuje się, że susza będzie miała na nie wpływ. Rozmiary będą przeważnie niewielkie, zwłaszcza w pierwszej części kampanii, nie tylko w przypadku pomarańczy, ale także mandarynek i klementynek.

Źródło: www.freshplaza.com