Nowa branża, duże wyzwania

Mowa tu o branży Fresh Cut, czyli o gotowych produktach, owocach i warzywach, pokrojonych  i zapakowanych w małe, ekonomiczne opakowania, tzw. zdrowe przekąski.

Europa przejawia ogromne zainteresowanie wygodą i świeżymi, zdrowymi przekąskami, zapakowanymi w małe opakowani, które po otwarciu są gotowe do spożycia. Najczęściej zaopatrzone w mały widelczyk do nabijania świeżych i smacznych kawałków owoców. Coraz więcej sprzedawców detalicznych dodaje do swojej oferty gotowe do spożycia świeże produkty, oferując swoim klientom bogaty wybór łatwych w użyciu i atrakcyjnie pakowanych produktów spożywczych. Równolegle ze stałym wzrostem oferty To Go, czyli na wynos  istnieje jednak wiele wyzwań po stronie dostawcy i producenta. Branża wymaga od producentów i dostawców kreatywności i innowacyjności w zakresie pakowania i ciągłości dostaw.

Wychodząc naprzeciw trendom światowym oraz  w trosce o środowisko, producenci starają się, żeby opakowanie było jak najmniejsze. Małe opakowanie to niższe koszty transportu i  ogólnie niższy koszt produkcji. Z drugiej strony opakowanie takie musi być  bezpieczne i musi bezwzględnie spełniać najwyższe standardy jakości.

Poza opakowaniem problemem tej branży może być  dostępność, czyli ciągłość dostaw. W odniesieniu do dostępności egzotycznych owoców, w tym segmencie produktów zawsze występują krótkoterminowe braki dostępności, zarówno ze względu na warunki pogodowe w krajach uprawnych, jak i na przeszkody logistyczne.

W przeciwieństwie do tradycyjnych dostawców z sektora świeżych produktów, asortyment produktów przetworzonych owoców nie jest typowym produktem sezonowym, jednak popyt w tym segmencie produktów wciąż się zmienia, w zależności od dostępności, czy warunków pogodowych.

Źródło: www.freshplaza.com