Chińskie pomelo miodowe oficjalnie weszło na rynek w tym roku pod koniec lipca. Ogólna wielkość produkcji spadła w tym roku o 10-15%, ponieważ obszary produkcyjne cierpiały z powodu suszy w okresie kwitnienia. Jednak jakość produktu pomelo jest w tym roku doskonała.
Cena wysyłki kontenera z Chin rośnie od zeszłego roku. W sierpniu zeszłego roku koszt wysyłki do do Europy wyniósł około 11 000-13 000 USD. Wartość handlowa miodowego pomelo jest raczej niska, a wysoki koszt wysyłki bez wątpienia wpłynie na jego cenę. Ponadto, popyt konsumencki ucierpiał w wyniku trwającej pandemii. Na wielu rynkach zagranicznych popyt konsumencki nie jest wystarczająco silny, aby zrównoważyć wyższe koszty. Ponadto minie trochę czasu, zanim popyt zagranicznych konsumentów całkowicie się odbuduje.
W konsekwencji będzie to kolejny trudny rok dla wszystkich w branży miodowego pomelo, od plantatorów i eksporterów po hurtowników i sprzedawców detalicznych. Każdy stoi przed ogromnym wyzwaniem. W normalnych okolicznościach prawie 60% produkcji trafia na eksport. W tym roku trzeba będzie skoncentrować się na rynku krajowym.
Kolejnym problemem tej branży są coraz silniejsze trendy wśród konsumentów, dotyczące opakowań na owoce, a raczej maksymalnego zmniejszenia zużycia plastiku. Niektóre wiadomości w branży sugerują, że wkrótce wprowadzi się zakaz wszystkich opakowań z tworzyw sztucznych. To szczególnie dotyczy pomelo, gdyż na rynku krajowym i na rynku eksportowym są one pakowane w czerwoną plastikową siatkę z kolorową wstążką. Oprócz tego pomelo miodowe jest również pakowane w cienką plastikową folię, co pomaga chronić owoce przed próchnicą i owadami. Ta plastikowa membrana jest absolutnie niezbędna, dopóki nie zostaną opracowane bardziej zaawansowane metody pakowania.
Źródło: www.freshplaza.com