Hiszpańska kampania granatów zakończy się około miesiąc wcześniej, z 30% spadkiem produkcji w porównaniu z poprzednim sezonem.
Przed rozpoczęciem kampanii szacowany był spadek wielkości produkcji na około 20%, ale po silnych deszczach odnotowanych pod koniec września i ich wpływie na owoce zbiory zostały. Mimo dużego spadku produkcji, producenci dysponują odpowiednimi ilościami, aby zakończyć programy ze stałymi klientami. Nie będą jednak w stanie zabezpieczyć ilości dla ewentualnych nowych klientów.
Chociaż brak granatów nie miał wielkiego wpływu na rynki, zauważono go w sprzedaży owoców drugiej klasy, która osiągnęła w tym roku bardzo dobre ceny. Zwykle, gdy jest mnóstwo owoców drugiej klasy, część trafia do przemysłu przetwórczego. W tym roku nie ma prawie żadnych owoców dla przemysłu, który również płaci wyższe ceny.
Prawdopodobnie w tym roku producenci, mimo spadku produkcji uzyskają dobre ceny za granaty.
Mimo że popyt utrzymuje się na stałym poziomie z powodu obfitości innych egzotycznych owoców, takich jak kaki, sprzedaż jest stabilna, a nawet zaczyna rosnąć, a ceny rosną również z powodu ograniczonej podaży. Najlepsza część kampanii pod względem sprzedaży i cen jeszcze przed nami, w sezonie przedświątecznym. O tej porze roku duże sieci supermarketów zawsze szukają egzotycznych produktów, a ceny zwykle rosną.
Źródło: www.freshplaza.com