Hiszpania. Kampania cytrusowa

Jak podaje Fresh Plaza, w nadchodzącym sezonie oczekuje się znaczącego spadku produkcji cytrusów w Hiszpanii, zwłaszcza klementynek. Szacuje się, że w regionie Walencji, głównym obszarze produkcji, wielkość produkcji może być o około 30% niższa niż w ubiegłym roku.

Niektóre plantacje odnotowują spadki nawet o 50%, a inne o 20%, w zależności od obszaru i odmian. Na razie nie ma oficjalnych szacunków zbiorów pomarańczy i klementynek, ale mówi się o możliwym 30% spadku. Są to informacje od  dyrektora handlowego walenckiej firmy, która sprzedaje w jednej kampanii około 100 milionów kilogramów pomarańczy i mandarynki.

Twierdzi on, że w ubiegłym roku doszło do obfitych zbiorów, dlatego owoce cytrusowe pozostały dłużej na drzewach. W rezultacie drzewa są bardziej zmęczone i mniej owocują w tej  kampanii. Dlatego tez w tej kampanii przewidywana jest większa ilość dużych rozmiarów w porównaniu do ubiegłego sezonu i podobnej lub nawet lepszej jakości. Eksperci informują jednak, że spadek produkcji może być mniej znaczący niż wcześniej sądzono, ponieważ w ubiegłym sezonie duża część wyprodukowanych cytrusów była nierynkowa, czy to ze względu na rozmiar, czy też jakość. W tym sezonie  przewidywania są na szczęście inne, o wiele bardziej optymistyczne.

 Źródło: www.freshplaza.com