Huelva – kampania truskawkowa

Jak podaje Fresh Plaza oczekuje się, że Huelva wyprodukuje około 250 000 ton truskawek w ramach tej kampanii. Jest to ilość bardzo podobna do produkcji z 2020 roku. Przedstawiciel Freshhuelva, powiedział, że uważa, że ​​kampania będzie co najmniej równie skomplikowana jak poprzednia kampania, nie tylko ze względu na konsekwencje pandemii, ale także ze względu na pogodę. Wielkość produkcji w lutym była niższa niż w innych latach, ponieważ nie osiągnęła 50%.

Zamknięcie niektórych rynków międzynarodowych, na które tradycyjnie trafiają truskawki z Huelvy, takich jak Niemcy czy Francja z powodu ograniczeń w ostatnich tygodniach, oraz decyzja rynku włoskiego o postawieniu na lokalną konsumpcję były szkodliwe dla sektora truskawek w Huelvie. Ponadto ograniczenia w Hiszpanii skomplikowały dystrybucję jagód i dobry handel.

Konsumpcja w tej chwili nie jest na wysokim poziomie, ale prawdopodobnie niebawem wróci do normy. Wkrótce szczyt sezonu, najlepszy czas dla hiszpańskiej truskawki. Jednak truskawka musi również stawić czoła konkurencji ze strony owoców pestkowych, a nagłe zmiany temperatury i deszcze mogą te sytuacje bardzo skomplikować.

Freshuelva spodziewa się, że duża dystrybucja uwzględni taką sytuację. Ostatecznie to sieci decydują o cenie truskawek, ale trzeba liczyć na etyczne postępowanie sieci względem producentów.

Sektor czeka również, aby zobaczyć, jak rozwinie się kampania w innych krajach. Na przykład mrozy we Francji opóźniają produkcję, co może przynieść korzyści hiszpańskiemu sektorowi.

Jeśli chodzi o otwarcie nowych rynków dla truskawek Huelva, menedżer Freshuelva powiedział, że prowadzi rozmowy z portem Huelva w celu otwarcia nowych tras i eksploracji rynków, takich jak Skandynawia czy Brazylia, gdzie rząd zaakceptował systemy zarządzania zaproponowane przez Freshuelva.  Ponadto wykonano już kilka eksperymentalnych przesyłek do Kanady z pozytywnymi wynikami w tej kampanii.

Źródło: www.freshplaza.com