Fruit Logistica 2021 w zmienionej formie

Zwykle w styczniu cały sektor świeżych produktów przygotowywałby się do udania się do Berlina na Fruit Logistica. W tym roku wszystko jest inne i organizatorzy biorą to pod uwagę i ze względów bezpieczeństwa zorganizowana zostanie  Fruit Logistica Special Edition. Edycja specjalna Fruit Logistica odbędzie się 18, 19,20 maja.

Dla wszystkich jest oczywiste, że w obecnych warunkach po prostu nie byłoby możliwe zorganizowanie Fruit Logistica jako imprezy na miejscu w lutym, jak zawsze. Tak więc majowa edycja specjalna Fruit Logistica 2021 daje globalnej branży świeżych produktów pierwszą od prawie 18 miesięcy możliwość spotkania się twarzą w twarz w bezpiecznym środowisku chronionym przed COVID. Miejmy nadzieję, że sytuacja w maju umożliwi spotkanie na miejscu w Berlinie.

Dla wszystkich jest wielką niewiadomą jaka będzie sytuacja związana z powszechna pandemią. Dlatego też organizatorzy mają plan B na wypadek, gdyby jednak organizacja mogła być niemożliwa także w maju. Ta nowa koncepcja edycji specjalnej Fruit Logistica to plan awaryjny.  Na tym etapie nie planowana jest impreza w czysto cyfrowej formie. Planowane jest  wydarzenie na miejscu z elementami cyfrowymi. Wszyscy wiemy, że zaufanie między kupującym a sprzedającym odgrywa kluczową rolę w branży świeżych produktów. Aby zbudować to zaufanie, oczywiste jest, że osobiste spotkania są niezbędne. Dlatego organizatorzy robią wszystko, aby były one możliwe.

Jak podaje Fresh Plaza na razie zarejestrowało się ponad 500 firm z ponad 50 krajów. Mimo że Fruit Logistica Special Edition 2021 zmniejsza całkowitą dostępną przestrzeń, nadal oferuje maksymalną liczbę zarejestrowanych firm oraz możliwość zaprezentowania swoich produktów na miejscu.

Fruit Logistica Special Edition 2021 łączy w zupełnie nowy sposób każdy obszar łańcucha wartości świeżych owoców i warzyw. Nowy kompaktowy format spotkania dzieli firmy na siedem oddzielnych segmentów lub obszarów produktowych, a mianowicie: świeże produkty, opakowania, logistyka, nasiona i nawozy, maszyny i technologie, technologie szklarniowe i sprzęt do uprawy. Prawie połowa zarejestrowanych firm pochodzi z sektora świeżych produktów, a ponad 20 procent z sektora maszyn i technologii.

Fruit Logistica Special Edition będzie obsługiwana przez szereg narzędzi online w specjalnie zaprojektowanym Virtual Market Place. Ma na celu pomóc uczestnikom lepiej zaplanować wizytę, nawiązać kontakt z kluczowymi graczami z branży i wzmocnić relacje biznesowe. Wystawcy będą mogli skorzystać  z nowego pakietu cyfrowego: obejmuje on planowanie spotkań biznesowych online, prezentację online firm uczestniczących oraz funkcje czatu. Ponadto dostęp do pełnego programu wydarzenia będzie na żywo i na żądanie. Nowy wirtualny rynek będzie dostępny online w lutym.

Jeśli chodzi o innowacyjne produkty i rozwiązania to będą one możliwe do zaprezentowania w tzw. Klubie Innowacyjnym – „The Innovation Club”. Nowy format składa się z dwóch obszarów: strefy innowacji oraz wiedzy i nagród za innowacje.

The Innovation Zone  to dedykowane stoiska wystawców dla innowacyjnych firm, które chcą na żywo zaprezentować swoje nowe produkty lub rozwiązania.

Innovation Insights & Awards obejmuje wszystkich nominowanych do nagrody Fruit Logistica Innovation Award (FLIA) i wyróżnienia za wybitne innowacje w zakresie świeżych produktów od farmy po półkę                   w supermarkecie, które trafiły na rynek w ciągu 12 miesięcy przed wydarzeniem.

Spotlight przedstawia najnowsze premiery produktów i premiery Fruit Logistica Special Edition jeszcze przed rozpoczęciem imprezy. A The Future Lab to program wydarzeń obejmujący prezentacje ekspertów na temat przyszłości branży, który koncentruje się na kolejnych produktach i rozwiązaniach, które wejdą na rynek przed 2025 rokiem.

W jakiej formie odbędą się te spotkania, czas pokaże.

Źródło: www.freshplaza.com