Hiszpańska sałata

Jak podaje portal Fresh Market Hiszpania zdominowała światowy eksport sałaty. W rankingu tym zajmuje ona pierwsze miejsce zarówno pod względem wielkości, jak i wartości eksportu.

 

Ogólna ilość sałaty wyeksportowanej przez wszystkie kraje na świecie w 2018 roku wyniosła 2 304,2 mln kg;  z tego 853,19 mln kg zostało wysłanych przez Hiszpanię, 330,64 mln kg przez Stany Zjednoczone i 211,86 mln kg przez Meksyk. Holandia zajmuje czwarte miejsce z 141,08 mln kg (6,12 procent całości), a następnie Włochy z 130,57 mln kg (5,67 procent).

Hiszpania uzyskała również największy dochód z eksportu sałaty w 2018 roku, z łączną kwotą 745,24 mln euro. To 31,1 procent wartości światowego eksportu ogółem, który wyniósł 2 396,09 mln euro. Na drugim miejscu w tym rankingu są Stany Zjednoczone z 432,88 mln euro dochodu. Holandia zajmuje trzecie miejsce z 246,54 mln euro, dalej Włochy z 211,74 mln euro i Meksyk z 199,2 mln euro.

Hiszpańskie sałaty trafiały najczęściej do Niemiec ( nieco ponad 200 mln kg), Francja ( ok. 160 mln kg), Anglia ( ok. 120 mln kg), Holandia ( ok. 70 mln kg).

Źródło: www.fresh-market.pl