Opakowanie równie ważne

Fresh Plaza podaje najnowsze dane dotyczące badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów (AECOC), przy współpracy Hiszpańskiego Stowarzyszenia Tektury Falistej (AFCO), dotyczące rodzaju opakowań do świeżych owoców i warzyw. Badanie przeprowadzone wśród hiszpańskich konsumentów owoców i warzyw wykazały, że 57% konsumentów byłoby skłonnych zapłacić więcej za owoce i warzywa zapakowane w materiał przyjazny dla środowiska. Takie właśnie opakowania są coraz ważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie. 45% respondentów badania chciałoby móc znaleźć więcej lokalnych produktów od lokalnych producentów, a co czwarty domaga się stosowania opakowań o mniejszym wpływie na środowisko.

Wyniki badania pokazują, że konsument zdaje sobie sprawę z potrzeby dbania o środowisko i dlatego docenia zalety ekologicznego opakowania. Społeczeństwo chce, aby świeże produkty docierały do ​​sklepów w przyjaznych dla środowiska opakowaniach, które pomagają zachować świeżość produktu, a nawet wydłużyć jego trwałość, przy jednoczesnym poszanowaniu planety i jej zasobów. Producenci kartonów rozumieją, że opakowania przestały być zwykłym pojemnikiem na żywność, a wszyscy powinniśmy  dołożyć wszelkich starań, aby owoce        i warzywa zapakowane były w materiały biodegradowalne i nadające się do recyklingu, takie jak papier i tektura

Badanie to wykazało również,  że 73% Hiszpanów spożywa owoce raz lub więcej razy dziennie, a 47% codziennie je warzywa. Dane pokazują tendencję wzrostową konsumpcji. 46% respondentów twierdzi, że zwiększyło zakupy owoców w ostatnich latach. W przypadku warzyw 47% zwiększyło spożycie. Jednym z powodów tego wzrostu jest pojawienie się nowych wygodnych i gotowych do spożycia produktów. Kupowanie hurtowe w supermarkecie pozostaje preferowanym sposobem zakupu dla 65% konsumentów, a kolejnym, po supermarketach miejscem zaopatrywania się respondentów, są małe sklepy warzywne.

 

Źródło: www.freshplaza.co